úterý 15. srpna 2017

Pro mě

Nějakým zázrakem jsem se dostala k třídění fotek a vybafly na mě jedny tunikošaty a tričko, které jsem si pro sebe ušila někdy zjara. Zjišťuju, že mi chybí čas na šití. Zvlášť letošní léto nám dává všem zabrat, nejen v negativním smyslu teda. Prostě si užíváme blízkost sebe navzájem, hrajeme si, jezdíme na kole, čteme, jsme spolu. 

Také jsme asi 3 týdny měli v bytě něco jako býval pořad na ČT "Bydlení je hra". Ložnici jsme měnili s dětským pokojíkem, malovali, snižovali stropy při té příležitosti a ideálem by bylo, kdyby tomu předcházelo třídění všech věcí. Poté, co jsme měli 2 místnosti vystěhované vč. většiny nábytku do dalšího prostoru našeho bytu (plus balkonu, sklepa, domu rodičů, atd.) jsem si tak říkala, že bych nejraději polovinu vyházela. Kde se tu toho tolik vzalo??? Ano, většinou to patří dětem, ale potřebují toho tolik? Stejně mají jen pár oblíbených hraček a zbytek zavazí. Jak jim vysvětlit a probrat s nimi, že by toho měli míň na uklízení, kdyby toho nebylo tolik? Ničeho se nechtějí vzdát, všechno potřebují, za zádama jim hračky třídit nechci. Budeme to muset ale velmi rychle rozlousknout.... Kdyby měl někdo nějaký dobrý nápad, sem s ním, prosím.

No a teď tedy ty slibované výtvory. Nejprve šatky, střih je z dámského čísla časopisu Ottobre, číslo momentálně nevím. Fakt se mi líbí. Fotka nic moc, však to znáte. :-)


A poté paví tričko, dle střihu Farbenmix. Inspirace na internetu, látka byla přímo panel a má velký úspěch. 




Krásný zbytek léta!

6 komentářů:

  1. Hezký to máš! S těmi věcmi to je u nás podobné. Ale občas se povede, že Markétka přikývne na "vyhodit". Pomáhá u toho, že to ve skutečnosti nevyhazujeme, ale dáváme dál (charita, burza). Já sama jsem v likvidování mnohem striktnější, ale je fakt, že se občas potvrdí pravidlo, že když to dvacet let nepotřebuješ, tak týden poté, co to dáš pryč, určitě ano :) Hezký zbytek léta a občas nějakou chvilku u stroje přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oli!
      Co jde poslat dál, taky předávám dál, aby to ještě třeba někomu posloužilo. Ale hlavně přemýšlím, jak naznačit prarodičům, že fakt nemusí při každé návštěvě něco dovézt a tak. Prostě to utnout už při prvopočátku. :-) Ono totiž se třema dětma se to všechno kumuluje úplně šíleně...
      A každopádně asi budu muset před Vánocema trochu přitvrdit a trvat na vytřídění něčeho, jinak se nové dárky nikam nevlezou!

      Vymazat
  2. Pěkné :o)

    Když k nám přijde někdo na návštěvu a dítěti se líbí něco, co už není adekvátní věku našich dětí, tak mu to s radostí věnujeme... Taky mladší děti v rodině a v okolí ledasco upotřebí.

    Fáze 1 = uschovat věci do krabice a když se po tom nikdo tak půl roku neshání, tak to asi není potřeba a může nastat fáze 2...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to mi připomíná, že loni jsem z důvodu umístění myčky musela vyklidit jednu skříňku v kuchyni. Část věcí putovala do sklepa, že je tak moc nepoužíváme. Evidentně umíme vařit i bez nich, protože jsem si pro nic z toho do toho sklepa za celý rok nešla. Můžem přeposlat dál. :-D

      Vymazat
  3. U nás je s věcma stejný boj. Je mi líto věci vyhodit, takže se snažím najít nějaké náhradní uplatnění - darování, charita, čekárny u doktorů (hračky a časopisy), bazárky... ale jde to velmi pomalu. S dětmi se naštěstí dá domluvit, třídí se mnou, ale ví, že hračky skončí u jiných dětí, do popelnice by je nedaly, stejně tak oblíbené oblečení nosí pak třeba někdo z rodiny.

    OdpovědětVymazat